160 bullar

Blev tvungen att baka av mig min ilska. Det blev 160 bullar som nu ligger på köksbänken o svalnar för att senare packas o frysas.
Har sorterat en maskin tvätt som jag körde i lördags innan jag åkte o jobba.
Plockat ur diskmaskinen som var full efter helgen o startad i går kväll.
 Kört ytterligare en maskin tvätt.
Hämtat posten.
Restskatt- visste ju om det. Vet vad jag gjorde för fel. Jämkning  för resor o sen tjänstledig tre månader.
Men det blev tack o lov inte så mycket som jag trodde. Utan ungefär 2/3 av det. 
Kanske borde vara hemmafru istället så allt hemma blir gjort? 
Varför jobbar man? Kan någon påminna mig! 
Vet ju att vi skulle kunna klara oss på en lön. Men då skulle lyxlivet ta tvärstopp. Inte en pryl till. Inte en resa. Absolut ingenting. 
Vill vi ha det så? Nej.
Men just nu verkar det enklast. Kan inte jobba då Mattias ska iväg. Jag har jobbat i helgen o ingenting blev gjort. Datorn Datorn o lite fest. o bakis o datorn.
Barnen var hos mamma i helgen då jag jobbade. Så att Mattias fick tillfälle att följa med Mogge o Jocke till Kisa o glo på Kenneth and the knutters. Inte för att jag tror att det är hans typ av musik direkt men han behövde nog komma ut. Synd bara att det inte kan hända något hemikring före eller efter.
Trodde ju i min enfald att det skulle bli bättre med mer tid över då gräset klipper sig självt men det blir fortfarande bara mer Datortid.
I lördags förmiddag när jag sov blev det ju heller  inget gjort. Jag fick ju sova då kan ju inte han ta sig för o göra något, då blir det ju orättvist.
Ok nu är jag snart lika arg igen. Synd att jag inte har mer mjöl för då hade jag nog bakat vidare. Har ingen bil heller. Fortfarande på verkstad. Kamremsbyte. Han som skulle fixa det fick problem med en lift, tror jag. Så vår bil skulle varit klar i torsdags, sen sa han söndag o igår när jag ringde sa han måndag. I kväll måste jag ha den. Då¨jag ska vara i Norrköping kl 09.00 imorgon. Har åkt buss o tåg en gång dit gör aldrig mer om det.
Fick åka jättetidigt o Linus är super svår väkt. Han gallskrek o ville inte åka alls. Så pass att grannarna ringde polisen o sa att någon blev mördad lr våldtagen. 
Får jag inte bilen i kväll, måste vi låna mammas o pappas bil. Vill ju helst inte det. Försöker ju att inte hänga upp allt på dem. Men det är väldigt svårt att låta bli när man bara har dem.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0